BEŞAMEL SOSLU TAVUKLU ENGİNAR

MALZEMELER 6 adet enginar 400 gr kuşbaşı doğranmış tavuk eti 10 adet arpacık soğan 3 adet domates 1 demet dereotu 100 gr kereviz kü...

A+ A-
MALZEMELER
6 adet enginar
400 gr kuşbaşı doğranmış tavuk eti
10 adet arpacık soğan
3 adet domates
1 demet dereotu
100 gr kereviz küp küp kesilmiş
1 adet havuç küp küp kesilmiş
1 su bar.küçük kıyılmış mantar
2 su bar.su veya tavuk suyu
1 çay bar.bezelye
2 çorba kşğ tereyağı veya kullandığınız yağ
1 su bardağı rendelenmiş kaşar
tuz,karabiber
BEŞAMEL SOSU İÇİN
1 yumurta sarısı
2 çorba kşğ un
3 su bar.süt
3 çorba kşğ tereyağı veya kullandığınız yağ
YAPILIŞI
2 çorba kşğ..tereyağını tencerede kızdırıp ve kuşbaşı kesilmiş tavuk etlerini,arpacık soğanlarla birlikte 5-6 dak. kavurun 2 su bar.su veya tavuk suyunu ilave edip pişirin.
 Tavuklara kereviz,bezelye ve havuç ekleyerek ağır ateşte 20 dak.pişirin.
     Bu arada bir sos tenceresinde 2 çorba kşğ. tereyağını eritin 2 çorba kşğ.unu  pembeleşinceye kadar kavurun .Süt ve tuzu ilave edip,mikserin düşük hızında devamlı çırparak  pişirin.Beşamel sosunuza bir yumurta sarısı ve dereotunu ekleyip bir taşım daha kaynattıktan sonra ocaktan indirin.Tavuklu sebze karışımına ilave edin Enginarları (taze veya donmuş ise) tuzlu limonlu suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.Sularını süzün ve bir fırın tepsisine içleri yukarı bakacak şekilde dizin.Enginarların içine doldurun.Eğer karışımınız artarsa enginarların arasına yayın.Enginarların üzerilerine kaşar rendesi serpin fırını 175 derecede ısıtın ızgara fonksiyonunu kullanarak orta rafta kaşarlar eriyip kızarana kadar tutun ve sıcak servis yapın
AFİYET OLSUN

Daha Fazla Lezzet

Tavuk Yemek tarifleri 1817583933243551392

Yorum Gönder

  1. :)) benden uzun yaşayacaksınız
    geçen gün yaptım daha basitini ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık enfes olmuş
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. yemek nefis olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ablacım ellerine sağlık:)
    tam da değişik bir enginar tarifi arıyordum hatta papatya prensesim de bana böyle bir öneride bulundu yalnız beşamelsiz:)

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık çok besleyici bir yemek olmuş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Şu enginarı bir türlü sevemedim nedense.Ama senin ki nefis üstü bir şey görünüyor.

    Ellerinize sağlık.Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  7. Gülocanım enginar her türlü kabulüm ben çok severim tavuklusu da beşamel sosla eminim güzel olmuştur eline koluna sağlık afiyet olsun
    Ziyaretine çok sevindim daha sık gel canım beklerim
    Ben aslında kaç defa gelip yorum yazdım ama gelmedimi acaba? ben şimdi bir bakayım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Tavuklu enginarı çok severim. Bir de beşamel sos eklenince çok daha lezzetli olmuştur.
    Ellerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  9. gültencim enginarı bu şekilde denememiştim,afiyet şifa olsun:))

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • *MALZEMELER1adet baget ekmeği4 diş sarımsak5 yemek kaşığı zeytinyağı1 dal biberiye1/2 çay kaşığı tuz1/2 çay kaşığı taze çekilmiş tane karabib...
    1 hafta önce
  • 3 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item