FELLAH KÖFTESİ

TARİF 234 GÖNDEREN EHLİKEYFCHEF Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgil...

A+ A-
TARİF 234
GÖNDEREN EHLİKEYFCHEF
Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna UĞRAYIN

Fellah Köftesi




Bu köfte bizim memlekette sıkça yaptığımız  bir çeşit burda misafirlerime yapıyorum bilmedikleri bişey olduğu halde çok beğeniyorlar.Yapılışı kolay malzemesi her evde bulunur, hiç tatmamış olanlar hemen denesin derim ben ve tarife geçerim hemen

4 su bardağı ince köftelik bulgur,

1/2 su bardağı irmik

1/2 su bardağı un,

2 yumurta,

tuz,

2 yemek kaşığı salça,

sos için:4 domates,1 yemek kaşığı salça,4-5 diş sarımsak sıvıyağ,kırmızıbiber,tuz,limon veya nar ekşisi,maydonoz

Bulguru yoğurmak için uygun bir kabın içine koyup(tepsi olur leğen olur)üzerine 1-2 bardak sıcak su döküp karıştırarak hertarafının ıslanmasını sağladıktan sonra şişmesi için üzerini kapattım.Yarım saat sonra diğer malzemeleri bulgurun üzerine ilave edip ara sıra elimi ıslatarak yoğurmaya başladım yaklaşık 10-15 dakika sonra macun kıvamına gelen köfte hamurundan küçük parçalar koparıp avuç içinde yuvarladım ortasını çukurlaştırdım bir tepsiye sıraladım.

Kaynar suda 10 dakika kadar haşladım fazla sulu olmaması için suyun birazını süzdüm.Başka bir tencereye domatesleri rendeledim yarım su bardağı kadar sıvıyağ döküp 1-2 dakika pişrdim salça ve sarımsağı ilave ettim tuz ve kırmızı biberini serptim bir kaşık nar ekşisi (veya limon suyu)ilave ettim sonra köftelerin üstüne döküp karıştırdım bir iki taşımda sosuyla birlikte kaynattım köfteleri servis tabağına aldıktan sonra üzerini maydonozla süsledim

Ben bu köfteyi böyle biliyor böyle yapıyorum ama üzerine maydonoz koymadan sarımsaklı yoğurt dökenlerde varmış, olmazmı olur ama adı başka olur bu fellah köftesi yapanlara yiyenlere afiyet olsun...

blogcudayken pekçok etkinliğe katılmıştım bu blogspotta ilk etkinliğe katılışım tarifimi porselen demlik çay keyfi etkinliğinin 72.evsahibi gülo anneye yolluyorum ve kendisine kolay gelsin dileklerimi yolluyorum

Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 8895913179015932818

Yorum Gönder

  1. ben iskenderunluyum bu tarifi sıkça yaparım.özellike çay saatleri için çok uygun .ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. sevgiler..

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    1 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item