KURU DOMATES YEMEĞİ

TARİF 109 GÖNDEREN  ZEYMURAN CAFE Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sev...

TARİF 109
GÖNDEREN ZEYMURAN CAFE


Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna  UĞRAYIN






geçen yaz bahsetmıstım domates kurutacagımdan kuruttum eee neler yapıyorum kuru domatesle kahvaltısından tut salatasına yemegıne çöreğine  çorbasına kadar  işte bunlardan bir tanesi
pamuk teyzem bu yemegı  sık sık yapar amaaan kızım der şimdi her şey hormonlu kurut mıs gıbı domatesını yazın ,kışın sefanı sür ,bende ellerınden cok defa yemısımdır yufka ekmegıyle kuru domates yemegını mısss gıbı lezzetlı olur işte gecen sene tarlada çalışmak üzere goturduklerı işcılere yapmıs bu yemekten dedıkı kızım bir suru yemek vardı ama kımse dıger yemeklerı yemedı sadece bu yemegı yedıler şaştım kaldım o zamandır aklımda yapmak,işte ben de teyzemı gecenlerde arayıp tarıfını aldım ve yaptım eşim yemedı tabıkı kuru domates tadı ona pek cazıp gelmedı ama ben sevıyorum dogrusu hele yogurtla harıka oluyor
malzemeler:
kuru biber(6 adet)
1 kilo kurutulmus domates
3-4 çorba kaşığı bulgur(orta buyuklukte)
zeytınyağı
feslegen
tuz
pulbiber
sos:
yogurt(sulandırılmıs)
sarımsak
tuz
yapılışı:
domates ve bıberler ırıce dogranır
zeytınyagı tavaya konulur bıber ve domatesler eklenır kavrulur bulgur ilave edılır karıştırılır bıraz su ve tuz eklenır feslegen ılave edılır (1 çay kaşığı kadar)kapagı yarım kapalı olarak domates ve bulgur pişinceye kadar ortaya yakın ateşte pişirilir
ılıkken uzerıne sarımsaklı yogurt eklenerek servıs edılır
afiyet olsun...
TEYZEM BULGURU ÖNCE KAVUR DEDI AMA ben yakarım korkusuyla once bıber ve domatesı kavurdum bır damla ekledıgım suyla
dıkkat etmenız gereken nokta azar azar su  ekleyın domates yumuşayınca altını kapatın

Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 8055572095373653559

Yorum Gönder

  1. kurutulmuş domates süper bir şey en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • *MALZEMELERİ Keki için: 3 Yumurta 2 Kahve fincan şeker 3 Kahve fincanı un 1 Kahve fincanı sıvıyağ 1 Çay bard...
    2 gün önce
  • Bu kutunun oyması @benimtasa_rim e ait kendisi oğlum olur .Tamamen kendi hayal gücü ve el emeği ile yaptığı amatörce işler nasıl buldunuz.
    1 ay önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item