KURU ERİKLİ YAĞSIZ PASTA

TARİF 69 GÖNDEREN   IHLAMURCUM  Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgile...

TARİF 69
GÖNDEREN  IHLAMURCUM
 Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloğuna UĞRAYIN


 

Bugün  sevinç içinde uyandım, aman maşallah. Çünkü benim kendime nazarım değiyor,  nedense ?
Mutlu haber…eski bilgisayarıma kavuştum ama yenisine de alıştım. O yüzden artık tariflerimi yenisinden yazacağım, yaşasın …nasıl olsa eskisi heran imdadıma yetişir diye içim rahat.
Bugün verdiğim keki hemen denemenizi öneriyorum, hem yağsız hem  pratik .
Evde  yenmeyen kuru erikleri değerlendirdim, hatta o kadar kurumuşlardı ki , ne yapsam derken biraz portakallı kış pastasından esinlenip, şurupladım.
Ama  tadını ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Müthiş oldu. Hatta ben spora gidip, 1  saat ZUMBA yapmak zorunda kaldım.  Ama yok yok o kadarda korkmayın, kekin tabanını ben doğaçlama yaptım.  Yağa da ellerim gitmedi, merak etmeyin.
Bu tarifimi 72.PORSELEN DEMLİK ÇAY KEYFİ ETKİNLİĞİNE evsahipliği yapan blogger arkadaşım   http://www.guloannemutfakta.blogspot.com/   ‘ a yolluyorum. Ev sahipliği zor şey, kolay gelsin.
KURU ERİKLİ  YAĞSIZ  PASTA
3  yumurta
2  kahve fincanı şeker
1  çay bardağı hindistan cevizi
2  çay  bardağı  un ( ben kepekli kullandım )
1  paket kabartma tozu
Üzeri için:
2  su bardağı kadar kuru erik
1  su bardağından  1-2 parmak eksik şeker ( yarım bardaktan biraz fazla demek daha doğru )
YAPILIŞI:
1-)  Keki pişireceğiniz kalıbı yağlayın ve kalıbı ters çevirip, dışı büyüklüğünde yağlı kağıt kesin. Yani yağlı kağıdın üzerine  ters çevrilmiş kalıbın ölçüsünde  kalemle daire çizip, makasla kesin. Yağlı kağıdınızı kalıba yerleştirin.
2-)  Bir tencereye erikleri + 1 su bardağı suyu koyup, yaklaşık 5 dakika kaynatın. Erikler yumuşayacak, kuru erik olduğu için suyu kara çıkacak, o suyu dökün.Erikleri bir süzgeçe alıp, fazla suyunu akıtın.
3-)   Yine bir tencereye yarım bardaktan fazla şeker +1  su bardağı suyu koyup, fokur fokur kaynatın.Tatlı sıcak bir suyumuz olacak.
4-)  Haşlanmış erikleri yağlı kağıt serdiğiniz kalıba yerleştirin.
5-)  Kalıptaki eriklerin üzerine kaynattığınız şerbeti dökün. Erikler cup-cup şerbette kalacak, merak etmeyin.
6-)  Çırpma kabına yumurta +şekeri koyup,  3-5 dakika çırpın.
7-)  İçine hindistan cevizi +un +kabartma tozu + vanilya yı koyup, çırpın.
8-)  Çırptığınız hamuru , şuruplu eriklerin üzerine dökün.
9-)  Fırını  180 dereceye getirip, 5-6 dakika ısıtın.
10-)  Isınan fırında turbo 180 derecede  yaklaşık 30-35 dakika arası pişirin.
11-)  Kalıpta yağlı kağıt olduğu için işiniz çok kolay, hemen servis tabağına döndürebilirsiniz ya da  kalıpta soğutup, servis öncesi ters çevirebilirsiniz.
12-)  Arzu ederseniz  üzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz.

Kuru erikle haşlandı, yağlı kağıt üzerine yerleştirildi, şurup döküldü.

Eriklerin üzerine kek hamuru da döküldü.

Pastamızı piştikten sonra ,servis tabağına ters döndürüyoruz.Yağlı kağıt resimdeki gibi üstünde kalacak, kağıdın ucundan dikkatlice çekin.

Pastamızın son hali, isterseniz hindistanceviziyle 

Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 544891992498038894

Yorum Gönder

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • *MALZEMELERİ Keki için: 3 Yumurta 2 Kahve fincan şeker 3 Kahve fincanı un 1 Kahve fincanı sıvıyağ 1 Çay bard...
    1 gün önce
  • Bu kutunun oyması @benimtasa_rim e ait kendisi oğlum olur .Tamamen kendi hayal gücü ve el emeği ile yaptığı amatörce işler nasıl buldunuz.
    1 ay önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item