PORTAKAL AROMALI Ç;KOLATALI FONDAN

TARİF 236 GÖNDEREN CHEFİKA İLE ÇAY SAATİ Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ...

TARİF 236
GÖNDEREN CHEFİKA İLE ÇAY SAATİ
Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna UĞRAYIN

Portakal Aromalı Çikolatalı Fondan


Tatlı yemeyi sevmeyen var mıdır, hele bunun gibi gözüküyorsa....Valla ne yalan söyleyeyim tadı da enfes oldu.Tarif ,Deniz Chef'im den...Kendisine buradan çok teşekkür ediyorum ,bu güzel tarifi bizle paylaştığı için...
Ve kendi yazdığı şekilde size aktarıyorum.Huyum kurusun,tarif denerken,olduğu gibi deneyemiyorum tarifleri ben.İlla ki ucundan kulbundan bir ellemem gerekiyor.Kendisi kızmaz bana umarım:)))

Bu tarifimi 72.Hafta Porselen Demlik Çay Keyfi etkinliğine yolluyorum..

  • Malzemeler

    125 gr tereyağı,( kabı yağlamak için de gerekli)
    20 gr kakao(1 yemek kaşığı dolusu)
    200 gr bitter çikolata
    2 yumurta, ayrıca 2 yumurta sarısı
    25 gr  un, (ben 2 yemek kaşığı dolusu kullandım)
    4 adet 175 ml’lik puding kasesi


    Portakal Kompostosu:

    1 büyük soyulmuş ve dilimlenmiş portakal (2 adet orta boy kullandım)
    2 çay kaşığı toz şeker(2 yemek kaşığı kullandım)
    100 ml beyaz şarap (ben şarap yerine portakal suyu kullandım)
    1 çay kaşığı mısır nişastası, biraz suyla macun kıvamına getirilmiş

    Yapılışı
    1. Fırını önceden 180 dereceye ısıtın. Puding kasesini tereyağıyla yağlayın, sonra yağlanmış kaselere kakao dökün, fazlasını alın. Hazırladığınız kalıpları bir fırın tepsisine alın.
    2. Çikolata ve tereyağını ısıya dayanıklı bir kabın içine alın, bu kabı kaynayan su dolu bir tencerenin içine koyun. Kabın yüzeye değmemesine dikkat edin, karışım eriyene kadar karıştırın. Kabı tencerenin içinden alıp, çikolatayı soğumaya bırakın.
    3. Yumurtaları, yumurta sarılarını ve şekeri büyük bir karıştırma kabına alın. Elektrikli çırpıcıyla kıvamlı bir karışım olana kadar, kabararak iki katına çıkana kadar çırpın. Soğuyan çikolata karışımını yumurta ve şeker karışımına ekleyin ve son olarak unu ekleyin.
    4. Karışımı hazırladığınız kalıplara eşit olarak bölün, kaplar 3/4 oranında dolana kadar doldurun. Bunu 12 dakika fırınlayın. Bu arada kompostonuzu hazırlayın.

    Portakal sosu için:

    1. Portakalları bir kızartma tavasında ısıtın. Toz şekeri ekleyin, cızırdayana kadar kısık ateşte pişirin.
    2. Şarap ve mısır nişastasını ekleyin, kompostonun yarısı suyunu çekene kadar pişirin.


     Kaseleri fırından çıkarın, keskin bir bıçakla puding kasesinin kenarını kazıyın. Daha sonra ters çevirerek bir tabağın içine kalıptan dikkatlice çıkarın. Hemen portakal marmeladı kompostosuyla birlikte servis edin. 

Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 1059982663812018862

Yorum Gönder

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    1 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item