RULO KEK

TARİF 40 GÖNDEREN  ELİF RULO KEK Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve ...

TARİF 40
GÖNDEREN ELİF


RULO KEK

Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilierimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen  UĞRAYIN



Tarifin adının kek olmasına bakmayın,  alıştığımız kekler gibi değil, (az şekerli) bence ekmekle kek arası bir lezzet. Sanki kahvaltı ekmeği gibi düşünün, balla, reçelle, krem çikolata ya da fındık ezmesiyle iyi arkadaş olur.
Bu tarifi Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği ev sahibi Sevgili Gülo'cuğumagönderiyorum. Gülo ile tanıştım ve çok sevdim.
Malzemeler:
  • 4,5 bardak un    500 gr
  • 2,5 çay bardağı süt   250 gr
  • 2 yemek kaşığı şeker   40 gr
  • 2 yumurta
  • 4 yemek kaşığı tereyağ    80 gr
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket ınstant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Ben daha lezzetlendirmek için ara malzemesi olarak portakal kabuğu şekerlemesi , damla çikolata ve kıyılmış fındık kullandım.
Yapılışı:
  • un, süt, maya, 1 yumurta ve diğerinin akı, şeker , yağ, tuz ile pürüzsüz bir hamur yoğurdum. 
  • hamuru ikiye ayırdım , bir parçasına kakao katıp tekrar yoğurdum.  Ağzını kapatıp 2 katı olana kadar mayaladım.
  • Tezgahta önce beyaz hamuru 40 cm uzunluğunda dikdörtgen olacak şekilde açtım. Bence ölçü önemli değil diktörtgen olacak ve ince olcak şekilde açın. Benimki kalın oldu , ince açsaydım renkler daha  güzel görünürdü.
  • kakaolu hamuruda aynı ölçülerde açıp beyaz hamurun üztüne serdim. Onun üzerine fındık, çikolata , portakal kabuğu şekerlemesi serpiştirdim.
  • Sıkmadan rulo yaptım.
  • Yüksek kenarlı dikdörtgen kalıba yerleştirip üzerini nemli bezle kapadım. İki tane borcam baton kek kalıbı kullandım.
  •  İki katı olana kadar mayaladım.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında kızarana değin pişirdim.

Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 3211300173578239746

Yorum Gönder

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    1 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item