SEVGİLİLER GÜNÜ KURABİYESİ

TARİF 115  SEVGİLİLER GÜNÜ KURABİYESİ GÖNDEREN   HAYATIN TATLARI Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisin...

TARİF 115  SEVGİLİLER GÜNÜ KURABİYESİ
GÖNDEREN  HAYATIN TATLARI

Sevgili arkadaşıma etkinliğe katılıp destek vermesinden dolayı kendisine çok teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın bir birinden güzel tariflerini görmek için lütfen bloguna  UĞRAYIN

SEVGİLİLER GÜNÜ KURABİYELERİ


Kurabiyelerim haftanın anlam ve önemine dair bir isim aldılar.Yoksa sevgililer günüyle falan alakası yok. Neden mi yok? Çünkü sevgili eşim inanmıyor böyle günlere! Gerçi evet benim içinde sadece bir tek güne anlam yüklenmesi mantıksız ama nedense "O" hediyeler alsın yemeğe götürsünde  ben "Aaa neden masraf  yaptın zaten ben biliyorum senin beni sevdiğini" diye naz yapsam : P

Neyse bu güzel kurabiyeleri güzel arkadaşlarıma yaptım. Meryemjim hamile ve evde istirahatte bende onu ziyarete giderken yaptım. Ee tabi sevgililer haftası oluncada hemen güzel anlamlar yükleyip yedik ve eşlere de götürmek üzere aramızda pay ettik.
Enteresan bir şekilde Eylül de bayıldı kurabiyelere.. "Anne okuldaki arkadaşlarıma da yapar mısın"diye siparişde geçti kızım :) Bu akşam fırsat bulursam tekrar yapacağım bal peteğim için :)
Bu kurabiyeler benim tarif defterimde temel kurabiye olarak geçiyor. Çok lezzetli ağızda dağılan bir tarif. Farklı şekillerde de yapılabilir.

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 3,5-4 su bardağı un
Yapılışı; tereyağ, yumurta ve pudra şekerini iyice çırpın. (mikser yada elinizle) Mısır nişastası ve vanilyayı da ekleyip karıştırmaya devam edin. Unu kontrollü bir şekilde ekleyin ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettiğinizde bırakın. Yarım saat kadar hamuru dinlendirin ve bezelere ayırıp iki parça yağlı kağıt arasında dilediğiniz kalınlıkta açın. Yumuşak bir kurabiye olsun istiyorsanız kalın, daha gevrek kıtır ama ağızda dağılan kurabiyeler olsun istiyorsanız da daha ince açıp kalıplarla şekillendirin. 175 derece ısınmış fırında üzeri beyaz kalacak şekilde pişirin. Üzerlerini yağlı kağıt ile kapatarak pişirebilirsiniz, kurabiyelerin altlarını kontrol edin ve hafif kızarınca çıkarın. Soğuduktan sonra da ister iki tanesini arasına çikolata yada marmelat sürerek kapatabilir yada benim yaptığım gibi 80 grlık bitter çikolatayı tereyağ ile benmari eritip  bir kısmını çikolataya batırıp yağlı kağıt üzerinde soğumasını bekleyip öyle servis edebilirsiniz.  

Not: Bu arada hep sonradan aklıma geliyor etkinlikler! Ben tarifimi sevgili Güloannenin72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE yolluyorum. Burdan ona kolaylıklar ve bol katılım diliyorum.




Daha Fazla Lezzet

Porselen Demlik Çay Saati 206279185319782037

Yorum Gönder

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    2 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item