MÜRDÜM ERİKLİ ZEYTİNYAĞLI BAMYA

  MALZEMELER 500 gr Bamya  10 adet büyük boy mürdüm eriği  2 adet orta boy kuru soğan  2 kahve fincanı zeytinyağı  1,5 su bardağı sıcak s...

A+ A-

 

MALZEMELER

500 gr Bamya 
10 adet büyük boy mürdüm eriği 
2 adet orta boy kuru soğan 
2 kahve fincanı zeytinyağı 
1,5 su bardağı sıcak su 
2 adet kesme şeker 
1 adet limon suyu 
tuz 
YAPILIŞI

  Erikleri yıkayıp dörde bölüp çekirdeklerini çıkarın.1 cm kalınlığında yarım aylar halinde  doğrayın.. 
  Bamyaların tepe kısımlarını bıçakla külah gibi sivril terek temizleyin yıkayın ve kağıt havlu üzerine alıp kurulayın. Kuru soğanları incecik yarım ay şeklinde doğrayın. Yayvan tencerede soğanları zeytinyağında kesme şeker ile çok az sote leyin. Üzerine doğranmış eriklerin yarısını ilave edin. Bamyaları üzerine düzgünce yayın, üzerine kalan erikleri serpiştirin Bir limon suyu tuz ve sıcak suyu ekleyerek tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte 30 35 dak. pişirin. 
  Ilınınca bamyaları ters çevirerek şeklini bozmadan servis tabağına alın. Soğuduktan sonra servis yapın.

AFİYET OLSUN 
NOT Bamya sevenler için şiddetle tavsiye ederim harika bir lezzet

Daha Fazla Lezzet

Zeytinyağlılar 1545968760206415288

Yorum Gönder

  1. görüntü harika canım.eminim lezzetide öyledir.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Murdum erikli zeytinyagli bamyami...hic duymadim, ne yazikki murdum eriklerim bu hafta bitti:(yoksa bunuda denerdim mutlaka..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    1 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item