SÜTLÜ NURİYE

Mutfağa Dair Her Şey /GÜLOANNEMUTFAKTA MALZEMELER 15 ad. Baklavalık yufka 2 yemek kaşık inceltilmiş tahin Her bir yuf...

A+ A-

GÜLOANNEMUTFAKTA /Mutfağa Dair Her Şey








MALZEMELER

15 ad. Baklavalık yufka
2 yemek kaşık inceltilmiş tahin Her bir yufkaya için ( çırparak az yağ ile)
50 gr erimiş tereyağı
1 Türk kahve fincanı sıvı yağ
1 çay bardağı dövülmüş ceviz içi
2 su bardağı süt
1, 5 su bardağı toz şeker
YAPILIŞI
Süt ve toz şekeri katıştırıp kaynatın. Kaynayan sütü soğumaya alın. 3 adet yufkayı tezgaha serip aralarına hiç yağ sürmeden üzerine 2 yemek kşğ tahin gezdirin. (Çok olmasın az az serpiştirin.) Dar tarafına ufalanmış ceviz içi uzunlamasına koyun.Yufkayı rulo sarıp fırın tepsiye dizin.Erimiş tereyağı ve sıvı yağı karıştırıp , ruloların üzerine dökelim. Fırınımızı 180 derecede ısıtıp ruloları dilediğimiz boyutta dilimleyin..Fırına sürüp üzeri kızarana kadar pişin.Soğuyan süt şerbetini fırından çıkan ruloların üzerine gezdirin.Sütlü Nuriye sütü biraz çekip ve soğuduktan sonra dondurma veya üzerini fıstıkla süsleyip servis yapın.

AFİYET OLSUN


Orijinal kayıt Burada sevgili Nursevince lezzetler Lütfen birbirinden güzel tarifleri için bloguna uğrayın derim.

Daha Fazla Lezzet

TATLILAR 1238435159342168155

Yorum Gönder

  1. çok severim elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok hafif ve kolay bir tatlı.Mutfağıma Hoş geldiniz sevgiler

      Sil
  2. Merhabalar, ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım. Aslı fındıkla yapılan Sütlü nuriye tatlısını ben ceviz ile yapmayı tercih etmiştim. :) beğenmene sevindim. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Nursevinciğim evet orijinalı fındık ama bende cevizi daha yakıştırdım.Mutfağıma hoş geldiniz.Sevgiler

      Sil
  4. Ellerine sağlık abla'cım çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim çok tşk ederim.Mutfağıma hoş geldiniz.Sevgiler

      Sil
  5. İsminin anlamını hep merak etmişimdir bu tatlının neden sütlü nuriye diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarı ile anlatmak isterdim ama uzun bir hikaye kısacası bildiğimiz güllüoğlundan çıkan bir mesele.Zamanında çok pahalı satılan nbaklava fiatını dönem belediye başkanı fiyatları çok bulup indirmesini söylemiş.Faruk Güllüoğluda bunun imkansız olduğunu kaliteyi düşürünce lezzetinin gideceğini düşündüğü için baklava yapmayı bırakmış ama işi bu Dükkanı kapatıp gidecek hali yok yani.
      Zeki adam. Süt, şeker ve undan meydana gelen bir tatlı üretiyor ve adına “Sütlü Nuriye” dediği bu ürünü Belediye Başkanının dediği fiyatın altında satmaya başlıyor. Yemesi hafif olduğu için tüketicinin hoşuna gidiyor bu tatlı ve kısa sürede meşhur oluyor...Aynı zamanda 1980 ihtilali zamanında olay gerçekleştiği içinde İhtilal Tatlısı da deniliyor.

      Sil
  6. Biz uzaktan iletişim kurabilirsiniz çevirmen teşekkürler. Ben blogunuza okuyorum , bu yüzden diğer ülkelerden gelen gıdalar ilgileniyorum . Ben tercüme doğru olduğunu umuyoruz.
    Arjantin selamlar. Ağustos ayında ben oradaydım ve ben çok güzel bir şehir buldum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Mutfağıma hoş geldiniz sevgiler

      Sil
  7. Ellerinize sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Mutfağıma hoş geldiniz sevgiler

      Sil
  8. Hem içerik hem görüntü açısından mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk ederim Mutfağıma hoş geldiniz sevgiler

      Sil

emo-but-icon

Bu Blogda Ara

Kanalıma Abone Ol.

BURALARDAYIZ..

.................. .................

MUTFAK SIRLARI- FAYDALI VE PRATİK BİLGİLER

BLOGLARIM

  • - . - Kesinlikle ama kesinlikle deneyip tatmanız gereken bir lezzet. sofralarında aranan lezzetleriniz haline gelecek - - MAL...
    1 gün önce
  • 5 hafta önce

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item